wtorek, 25 maja 2010

Kurs#3

WARSTWOWY KWIATEK SZYDEŁKOWY

Całkowicie początkujących zapraszam na stronę makatka.pl (link http://www.makatka.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=43:kurs-szydekowania&catid=100:szkoka-szydekowania&Itemid=100 )
Bardzo dokładnie są tam omówione: łańcuszek, oczka ścisłe, słupki, półsłupki i półsłupki podwójnie nawijane, czyli to wszystko, co jest nam potrzebne do wykonania warstwowego kwiatuszka.

Zaczynamy od zrobienia 6 oczek łańcuszka i zamknięcia go w kółeczko oczkiem ścisłymna powstałym kółeczku robimy 10 półśłupków
1 rząd płatków: robimy 5 oczek łańcuszka, opuszczamy pierwsze oczko i wbijamy się w drugie przerabiamy jeden półsłupek. Następnie 3 oczka łańcuszka, ponownie opuszczamy jedno oczko wbijamy w drugie i przerabiamy półsłupek. Tak postępujemy do końca; 3 oczka łańcuszka, wbijamy w co drugie oczko, przerabiając półsłupek. Uzyskujemy pięciopłatkowy kwiatek
W każdym płatku robimy kolejno 5 słupków, 1półsłupek.W ten sposób przerabiamy wszystkie 5 płatków
2 rząd płatków: po kończącym płatek półsłupku robimy 4 oczka łańcuszka
przerabiamy 1 słupek wkłuwając się od tyłu pomiędzy słupki z poprzedniego rzędu
robimy 4 oczka łańcuszka i znów słupek. W ten sposób przerabiamy cały kwiatek (5słupków)
każdy płatek robimy w następujący sposób: przerabiamy 7 słupków, 1 półsłupek i tak do końca
3 rząd płatków: po kończącym płatek półsłupku robimy 5 oczek łańcuszka
i tak jak poprzednio, wkłuwamy się od tyłu pomiędzy słupki z poprzedniego rzędu
i kolejno 5 oczek łańcuszka, 1 półsłupek (jak w poprzedniej warstwie)
każdy płatek przerabiamy następująco: 1 słupek, 7 słupków podwójnie nawijanych, 1 słupek, 1 półsłupek. I tak do końca aż przerobimy wszystkie 5 płatków.
kończymy supełkiem
i kwiatek gotowy
Środek kwiatka można wypełnić koralikiem
ćwiekiem
lub guzikiem z nóżką

Zachęcam Was do eksperymentów z kolorami, fakturami (można użyć dratwy, kordonka, muliny, włóczki) oraz ilością warstw i ilością płatków. Ja zrobiłam np. sześciopłatkowy kwiatek Należy wtedy na początkowym kółeczku zamiast 10 półsłupków zrobić 12. A ilość słupków w płatkach to ilość oczek łańcuszka razy dwa.

Mam nadzieję że mój kurs jest jasny i czytelny oraz że ktoś z niego skorzysta.
Miłej zabawy


Kasia

13 komentarzy:

  1. fajny kursik:)może w końcu spróbuję zrobić sama te kwiatuszki...a marzy mi się nieustająco kartka z takimi kwiatkami:))

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam te kwiatuszki. mnie by musiał ktoś powoli w realu pokazać, bo ja antytalencie szydełkowe jestem niestety

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo! Dziękuję! Właśnie kombinowałam jak tu "podnieść" kwiatek. idę dziergać!!

    OdpowiedzUsuń
  4. ale cudne, muszę w końcu spróbować zrobić sama;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spróbowałam, za drugim razem wyszło pięknie:) Dziękuję za przydatny kursik.

    OdpowiedzUsuń
  6. buuuu... nigdy się takich nie nauczę, bo szydełko - mimo moich ogromnych chęci - po prostu mnie nie lubi :(

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny i czytelny kurs!
    mam lekkiego "bzika" na punkcie szydełkowych kwiatków :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie szukałam jak zrobić kwiatuszki i jest...cudnie,Dziękuję!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. super kurs, zawsze podobały mi się szydełkowe kwiatki, a teraz już wiem jak je zrobić ... dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jakimś cudem wyszło... szok!
    sporo czasu minęło zanim pojęłam o co chodzi, ale się udało
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie te kwiatki ładne, też muszę spróbować :)
    Zapraszam na stronę www.misiowyzakatek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń