wtorek, 27 lipca 2010

Kurs - kartka typu "sztaluga"

Witajcie !!

dzisiaj przedstawiamy kurs przygotowany przez Ewę - na kartkę typu

"SZTALUGA"

niezbędne rzeczy nożyczki i linijka ( to na początek)

Pierwszą czynnością , którą musimy wykonać to baza naszej kartki. Najłatwiejsza jest kwadratowa. Wycinamy prostokąt o wymiarach 13,5x27cm lub wykorzystujemy (gdy nam się spieszy lub tak jak mnie wszystko się jakoś krzywo wycina ;))) gotową bazę do kartek o wymiarach 13,5x13,5
zaznaczamy na wyciętej bazie środek i zginamy na połowę
następnie lewą połówkę bazy składamy jeszcze raz do środka
dokładnie zaginamy
z boku ma to wyglądać tak- mamy gotową bazę
następnie wycinamy z papieru ( lub z kolejnej gotowej bazy odcinamy jedną z części ;))))), kwadrat o wymiarach 13,5x13,5
mamy 2 części bazę i kwadrat
kwadrat ( po ozdobieniu ) będzie przyklejony w taki sposób
teraz ozdabiamy kwadrat wg Waszego uznania oraz środek kartki. Należy pamiętać aby w tym momencie dodać elementy , których końce mają być niewidoczne np . ćwieki , wstążki itp - po przyklejeniu elementów już ich nie ukryjemy!! Jeśli już wszystkie ozdóbki są na swoich miejscach przyklejamy kwadrat do bazy , klejem lub taśmą, ja nakleiłam taśmę aby lepiej uwidocznić miejsce gdzie powinna znaleźć się "substancja klejąca"
i kartka gotowa , tak wygląda złożona
tak z boku
a tak w całej okazałości , kwietnik jest wykonany według mojego autorskiego pomysłu
kartka ładnie "trzyma pion" ale warto zamocować jakieś "ograniczniki" typu ćwieki, guziki, kropki akrylowe itp. aby nam nie składała się samoczynnie . Ja użyłam drobniutkich cyrkonii przyklejonych na brązowym pasku.
Zachęcam serdecznie do zrobienia choćby jednej takiej karteczki bo naprawdę warto!!!



Życzę miłej zabawy i proszę pochwalcie się swoimi pracami !!!



Pozdrawiam Ewa

16 komentarzy:

  1. Świetny kurs! Bardzo pomocny!
    Wreszcie wiem, jak to się robi!
    Dzięki!;-)
    P.S. Piękny kwietnik!:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję bardzo za kursik! na pewno się przyda i to w bardzo niedalekiej przyszłości :)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł z kwietnikiem jest świetny, gratuluję kreatywności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oooo tego mi było trzeba :-) swietny kurs a kwietnik rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kursik, no i te kwiatki w "doniczce". Jestem w nich po uszy zakochana;))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. piękna kartka, świetny kursik, dzięki :*
    chyba sobie taka machnę

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny kursik i piękna kartka. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  8. super ta kartka wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dziękuję za kursik :) Bardzo się przydał i stworzyłem już pierwszą kartkę tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna kartka, buszuję po blogach i nareszcie znalazłam coś naprawdę oryginalnego, nieszablonowego i nieoklepanego, super :-), daję 6+ :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za kurs... właśnie go szukałam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł na oryginalną kartkę, a i karteczka piękna :)) Skorzystam na pewno. Dziękuję !

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna kartka i bardzo pomysłowa.

    OdpowiedzUsuń