wtorek, 23 listopada 2010

Kurs #8

Dziś chciałam się z Wami podzielić kursem na wykonanie rozetki z falbanki wyciętej dziurkaczem MS Doily Lace. Będą nam do tego potrzebne:



nożyczki, nożyk do papieru, linijka, dziurkacz, kółeczko z papieru, które będziemy oklejać, klej, oraz miękki papier o niskiej gramaturze do wykonania rozetki. Ja używam papieru zbliżonego gramaturą do papieru ksero. Chodzi o to, żeby papier był miękki i łatwo dał się formować.

Wycinamy dziurkaczem falbankę, a po wycięciu odcinamy na wysokości około 2 centymetrów



Następnie wycinamy "od ręki" malutkie trójkąciki. Mają pozostać takie jakby "babeczki"



Teraz czeka nas zaginanie. Ja zaginam zbliżając do siebie dolne krawędzi, wtedy górna falbanka sama tworzy miejsce zagięcie, które doginam. Tak zaginane "babeczki" powoli zaczynają same układać się w kółko



Kiedy po pozaginaniu okazuje się, że falbanka jest za krótka, wystarczy dociąć kolejny pasek, powycinać trójkąciki i zwyczajnie dokleić



i dalej robić zakładki. Tak mnie więcej powinien wyglądać przygotowany pasek.



Teraz czas na podklejenie do kółeczka. Smaruję klejem kawałek krawędzi kółka i podklejam przygotowaną rozetką



Następnie ustalam ile rozetki ma wystawać, sprawdzam czy wszystko jest równo. Jeśli wszystko jest ok, podklejam następny kawałek



I tak do samego końca. Po oklejeniu całego kółeczka odcinam pozostały pasek i gotowe



A tak prezentuje się już gotowe kółeczko z elfikiem świątecznym



idealną ozdobą kartki świątecznej.



Mam nadzieję, że kurs jest jasny i czytelny, oraz że się Wam przyda. Nie zapomnijcie podzielić się z nami swoimi pracami, z wykorzystaniem rozetki z kursu.
Miłej zabawy :)

5 komentarzy:

  1. Bardzo ubolewam nad tym, że nie mam tego punchera. Fajny kursik, i piękny efekt.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik i na pewno się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kursik bardzo jasny i na bank z niego skorzystam! bowiem już wcześniej się zastanawiałam jak zrobić taką rozetkę :) Jesteś Kochana :* Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. o kurcze w życiu bym na to nie wpadła - więcej takich cudów proszę !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. już od jakiegoś czasu się do tego przymierzam, chciałam poeksperymentować a tu gotowa recepta :)dzięki Kasiu :*

    OdpowiedzUsuń